İçeriğe geç

Irk çerçevesinden bakan aptallar

Şubat 11, 2013

Görsel

 

(Sırrı Sakık’ın geçen haftaki meclis konuşması üzerine kaleme aldığım bir yazı.. Bilgisayara aktarma imkanı bulamamıştım, izninizle şimdi paylaşıyorum.)

BDP Muş milletvekili Sırrı Sakık, “Kürtler bin yıllardır bu coğrafyada yaşıyor. Kafkasyadan, orta Asya’dan gelip yerleşenlerin Kürtlere laf etmesi, üstünlük taslaması kimsenin haddi değildir.” benzeri sözler etti meclis kürsüsünden.

Ben burada Kemalizm’in ve MHP’nin Kürt versiyonunu görüyorum sanki…
Aynı bakış açısı, aynı anlayış, aynı akıl yürütme, aynı kutsayış…

Tamam, Kürtler bin yıllardır bu coğrafya da yaşıyor.
Tamam, Kürtler’i yok saymak, yadsımak, aşağılamak, ikinci sınıfa sokmak kimsenin ne hakkıdır, ne de haddi…

Bunların hepsine katılıyorum.
Ama, beni bir nokta rahatsız etmekte. O nokta, Sakık’ın sözlerindeki ruh, anlam, üslup…

Geri planda yatan, görünmeyen ama sezilen anlam şu:
-Kürtler üstündür..
-Kürtlere laf etmek kimsenin haddi değildir..
-Kürtler ayrıcalıklıdır..
-Anadolu Kürtlerindir..
-Kürt’ü ya sev, ya da yaşadığı toprakları terk et..
-Bir Kürt dünyaya bedeldir..
-Kürtler Tanrı tarafından kutsanmış bir millettir..
-Kürtler Nuh’un oğlu Yafes’in soyundan gelmektedir, gibi…

Bütün milliyetçiler, bakış açısını ırkına göre şekillendiren bütün geri zekalılar aynı mıdır ki?
Kopyala-yapıştır yapıldığına göre, ne eksiği ne de fazlası olduğuna göre, tam tamına oturduğuna göre, demek ki aynıdır…

Bütün milliyetçiler aynıdır, benzerdir, farksızdır, kardeştir…
Al Kürt milliyetçisini, vur Türk milliyetçisine..
Al Ermeni milliyetçisini, vur Laz milliyetçisine..
Al Uganda milliyetçisini, vur Kenya milliyetçisine…

Milliyetçi Kürtler ülkede güç sahibi olmuş olsalardı, T.C devletinin yaptığının aynısını yaparlardı, yapmış olurlardı. (Milliyetçi olmayan Kürt kardeşlerimi tenzih ediyorum.)

Einsteine’nin güzel sözüyle bitirelim:

“Aptallara göre insanlar; ırk, cinsiyet, milliyet, yaş, statü, renk, din ve dil başta olmak üzere 8den fazla kategoriye ayrılırlar. Halbuki olay bu kadar komplike değildir. İnsanlar sadece ikiye ayrılırlar: İyi insanlar ve kötü insanlar.” [Albert Einstein]

From → Uncategorized

Yorum Yapın

Yorum bırakın